Stav před zahájením projektu
Ke škole přiléhá velký pozemek, který je ale využíván především ke sportu pro sportovně zaměřené třídy naší školy. Nachází se tady ovál, multifunkční hřiště a podobně. Druhá část školního pozemku, která leží blíže ke školní budově, je využitá jen velmi málo. Jedná se o rovnou zatravněnou plochu se stromy a keři, rozděluje ji chodník. Část této plochy (cca 1 600 m2) bude využita pro vytvoření přírodní učebny. Na využití jsme už samozřejmě začali pracovat přibližně před rokem, kdy jsme sem zabudovali v rámci projektu Fascinující svět včel a hmyzu – ekologická výchova, osvěta, praktická opatření (podpořen DBU a Cíl III) včelí úly. Letos již probíhá včelařský kroužek pro žáky, o který byl nečekaně velký zájem. Samozřejmě, že i tady jsme narazili na problém chybějící venkovní učebny – posezení, pracovní plochy, možnost psaní na tabuli. Bohužel škola prozatím nenašla finanční prostředky na vybudování něčeho takového a tak nás velmi nadchlo, když MŽP ČR vypsalo tuto výzvu.
Také v různých vyučovacích předmětech, především přírodopis, zeměpis, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jsme postrádali možnost učit se přímo venku v prostředí, které je často tématem hodin. Pokud jsme chtěli žáky vzít ven, museli jsme řešit problém, kam je posadit apod. Proto chceme vytvořit prostor, který tento problém vyřeší. Venkovní učebna bude obsahovat prvky, které umožní studovat na čerstvém vzduchu a hravou formou i ostatní předměty (fyzika, matematika, chemie, jazyky a další).
Na už zmiňované ploše se nachází velké množství keřů a stromů, jako jsou tis, rododendrony, listnaté i jehličnaté stromy apod. U plotu je oplocený včelín, také zde leží neuspořádaný kompost, kde se skladuje vysečená tráva ze školního pozemku. Velkou část tvoří nevyužitá travnatá plocha.